درباره وبلاگ

دوست من به وبلاگ پیش دبستانی قرآنی بقیه الله (عج) خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه قرآنی یقیه الله عجل الله تعالی الفرجه الشریف و آدرس qoran.1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 4
بازدید کل : 2872
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


پیش دبستانی قرآنی بقیه الله (عج)
جمعه 22 دی 1391برچسب:, :: 11:4 ::  نويسنده : لیلا جوانی       

هو الطیف

چند راهکار ساده اما کلیدی برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان:

سعی کنید در بازی های خانوادگی، همواره فرزندتان برنده نباشد، چشیدن طعم شکست برای او ضروری است.

رفتار وعملکرد خوب اودر مدرسه را تحسین کنید. هنگامی که اوکارهای هنری، خلاقیتی وکارهای مدرسه اش را به شما نشان می دهد یا درباره آن صحبت می کند، او را مورد توجه و تشویق قرار دهید و از او درباره جزئیات کارش سوالاتی کنید و هرگز او را با جملاتی نظیر "بگذاربرای بعد، الان کار دارم" یا "من بعدا خودم نگاه می کنم، تو برو سر کارت" و یا سرسری نگاه کردن، او را از کرده خود پشیمان نکنید.

با کودکتان با زبان خودش درد دل کنید و از ترس ها، عدم موفقیت ها و آرزو هایتان با او صحبت کنید. با این کار به او کمک می کنید او نیز به جای سرکوب و مخفی کردن، درباره احساساتش صحبت کند.

هرشب با کودکتان درباره رفتار پسندیده و جالبی که در او مشاهده کرده اید صحبت کنید، " من امروز از نحوه چیدن میز، بازی کردن با خواهرت، خواندن کتاب داستان و ... لذت بردم."

وقتی فرزندتان با شما صحبت میکند به حرف هایش کاملا دقت کنید وحتی از او سوالاتی بپرسید تا بدین وسیله مهارت های کلامی او را در توضیح دادن، پاسخ دادن و تفسیر کردن تقویت کنید و به او این باور را بدهید که نقطه نظرات و ایده ها یش برای شما جالب و شنیدنی است.

پیشرفت های جزئی کودکنان را مورد تشویق و حمایت قرار دهید و هرگز آنها را سرسری نگیرید و پیش خود نگویید " هر وقت که به حد عالی رسید او را مورد تشویق قرار

می دهم چون هنوز که کار مهمی نکرده است!" حتی در بازی های ساده او را تشویق و تایید کنید.

هرگز در صورت مشاهده عدم توانایی کودکتان را در امری انجام آن کار را بلافاصله به عهده نگیرید

اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید به او پیشنهاد دهید:" تو می توانی راه دیگری برای انجام آن پیدا کنی پس دوباره تلاش کن." طی این مسیر صبر پیشه کنید و از زود به خشم آمدن جدا خودداری کنید.

هرگز کودکتان را با جوایز پی در پی مورد تشویق قرار ندهید زیرا در این صورت او گمان می کند که همواره بایدبدین وسیله تشویق و تایید شود، تایید های لفظی و کلامی را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

با بردن فرزندتان به زمین بازی، شهربازی، تئاتر های کودکانه، کلاس های هنری و ... او را در اجتماع از هم سن و سالانش قرار دهید و او را تشویق به هم بازی شدن و هم صحبت شدن با کودکان دیگر کنید.

در روش تربیتی خود صحبت کردن راجع به شکست ها و دلایل وراه های رفع آن را نیز بگنجانید و سعی نکنید موقع شکست فقط درصدد دلداری دادن و آرام کردن مقطعی او برآیید و دیگران را بانی شکست معرفی کنید.

فرزندتان را با خواهر، برادریا دوستانش مقایسه نکنید،کودکان به راحتی حس نفرت برانگیز مقایسه را درک می کنند.

داشتن روابط منظم و باقاعده خانوادگی دوستان می تواند کمک بزرگی به شکل گیری روابط اجتماعی فرزند و به تبع آن افزایش اعتقاد به نفس اوکند. فراموش نکنید والدین همواره الگوی تمام عیار روابط اجتماعی سالم و اعتمادبه نفس فرزندانشان هستند.

واحد مشاوره آمادگی و پیش دبستانی قرآنی بقیه الله 7